Opis

Sweterek robiony od góry (rozpinany) mój uproszczony opis

druty nr 5 rozmiar 38

na druty nabrać 72 oczka, przerobić na drutach 3 rzędy,

następnie podzielić robótkę na 5 części: przód 12oczek , rękaw 12, tył 24, rękaw 12, przód 12

co drugi rząd dodawać narzut

czyli 1 rząd (o.p)- robimy 11 oczek - narzut - 2 oczka - narzut - 10oczek- narzut - 2 oczka - narzut - 22oczka - narzut-2oczka-narzut -10oczek - narzut-2oczka-narzut- 11oczek

2 rząd - o.l

3 rząd - powtarzamy tak jak pierwszy rząd tylko zmienia się ilość oczek między narzutami bo ich przybywa

i tak robimy do wysokości pachy - ja sobie to mierzyłam na na córci :)

potem rękawy odkładamy na druty pomocnicze, a tył i przód łączymy i dziergamy na okrągło,
a tu opis który znalazłam u yarnFerret (http://yarn-ferret.blogspot.com/)
1. należy się zastanowić jak szeroki ma być dekolt, mój ma obwód 60cm (średnio luźnawy)
na plecach i przodzie dałam mu po 20cm, a na ramionach po 10cm.
2. mierzymy obwód w klacie (pod pachami) i dzielimy na 2 (mój biust zaokrąglił wynik do 100cm ;D ).
3. do wyliczenia co ile dodawać oczek w reglanie potrzeujemy: szerokość przodu deklotu (20cm) , pół obwodu pod pachami (50cm), wysokość między dekoltem a obwodem, u mnie ok 17cm.
(50 -20)/2 = 15cm
czyli na przy przerobieniu 17cm robótki powinien nam się przód, rękawy i tył, poszerzyć o 15cm z każdego boku.
dzielimy 17 przez 15 i wychodzi nam co ile musimy dodać oczko.
jak dodawać oczka:
jak już się zdecydujemy jak będzie wyglądał dekolt, to zaznaczamy znacznikami łączenie rękawów z korpusem (4 znaczniki).
od tej pory w dowolnie wybrany przez siebie sposób dodajemy, co wyliczoną liczbę rzędów, oczka po obu stronach znacznika (u mnie: narzut, oczko prawe (znacznik), oczko prawe, narzut)

Komentarze

  1. Witam.
    Obejrzałam sobie twój album - imponujący. Gratuluję. Isia_aa

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ladnie sie prezentuje ten niebieski sweterek:)..corce w nim do twarzy..i po raz kolejny prostota jest bardzo elegancka..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że zamieściłaś opis sweterka robionego od góry, bo niby wszystko jasne, ale nie ma to jak rzetelny opis. Dzięki.
    A pzry okazji pzryznam, że zaglądam tu czasami i podziwiam Twoje dzieła. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tu znajdziesz kogoś kto może być dla Ciebie przyjacielem