Sukienka dla dziewczynki

Jakiś czas temu nabrałam ochoty na wydzierganie sukienki dla małej dziewczynki. 

Co prawda, żadnej małej dziewczynki nie posiadam, ale potrzeba była silna , kłębków małych tez sporo więc zabrałam się do pracy :)

Najpierw przeczesałam internet w poszukiwaniu opisów na małą wersję sukienki bo dawno tak małego nic nie robiłam i orientacji nie posiadam w temacie

W końcu poskładałam w jedno miejsce kilka uwag i z centymetrem w ręku robiłam :)

Czasami konsultowałam te centymetry z mamą pewnej małej dziewczynki, która mi potem zgodziła się udostępnić zdjęcia, za co jestem jej ogromnie wdzięczna.

Trochę trwało zanim fotki dotarły do mnie, ale już są i mogę Wam pokazać urocza modelka w sukience, która miałam ochotę zrobić od dawna :)








modelka jest taka urocza i tak profesjonalnie pozowała, że musiałam wstawić wszystkie zdjęcia  ;) :)

Sukienka jest bawełniana wiec idealna na lato, 

Pozdrawiam Was słonecznie i życzę Wam wypoczynku na łonie natury z robótka w dłoniach :)


Opis sukienki w skrócie -

na 3 - 4 latka rozmiar 98 (według sklepowego)

bawełna jakaś bez metki wiec ciężko mi podać grubość, robiłam druty 3,25 więc pewnie około 300 metrów w motku

sukienka robiona jest od góry z rozcięciem na plecach

Karczek - 
na druty nabrać -
tył 14 oczek - marker - rękaw 12 oczek - marker - przód 28 oczek - marker - rękaw 12 oczek - marker - tył 14 oczek ( w sumie 80 oczek)

Karczek robiłam francuzem czyli po każdej stronie oczka prawe, dodawanie po obu stronach markera robiłam wedle tego opisu - 

1 rząd - dodawałam oczka
2rząd - oczka prawe
3 rząd - dodawałam oczka
4-6 rząd oczka prawe

W połowie karczku  - u mnie to było na wysokości gdzie wyszyłam wzorek - połączyłam tył i robiłam już dalej naokoło. 


Kiedy przód i tył miały po 63 oczka, rękawy chyba miały po 48 oczek - połączyłam przód i tył a rękawy przełożyłam na druty zapasowe
Po pachy dodałam dodatkowo 3 oczka
Dalej już było prosto, markery założyłam na bokach robótki i oczkami prawymi lecąc w dół dodawałam w co 2 rzędzie po 2 oczka z każdej strony markera 3 razy (76 oczek przód) 
następnie już w co 10 rzędzie po 2 oczka z każdej strony markera 14 razy



Komentarze

  1. Sukienka jest słodka, a modelka urocza

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno niejedna mama skorzysta z Twojego pomysłu. A te koła kolorowe, to jak wisienka na torcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiekna sukienka, cudowna modelka. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna sukienka i urocza modelka! :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo, bardzo ładna sukienusia. A modelka- super!
    Serdeczności;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj to Cię rzeczywiście naszło, dziewczynki brak a sukienka dla niej potrzebna;) No ale...to tylko my kobiety tak mamy :))
    Sukienka cudna , modelka też :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej jaka urocza modelka! Wspaniała ta sukieneczka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała sukieneczka. Mała dziewczynka pozuje jak prawdziwa modelka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna sukienka :-) Doskonała !
    Modelka prześliczna - nie mogę się na nią napatrzeć :-) Idealnie wygląda w Twojej sukience.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepięknie Ci wyszła ta sukienka. Jest urocza... idealna a mała właścicielka jest po prostu urodzoną modelką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wiem,wiem opóźniona jestem,ale ...byłam ,widziałam,ale teraz słowo rzeknę:widzę,że masz wyłączność na ładne modelki ,a sukieneczka pasuje jej wspaniale-sama bym nosiła :o)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tu znajdziesz kogoś kto może być dla Ciebie przyjacielem