Świątecznie

Witajcie moi kochani. Dziś chciałam się z Wami podzielić fotkami i opisem paru drobiazgów, które szybko się robi, a tworzą fajny klimat świąteczny.
Pierwszy z niech to wianuszek na drzwi, który sama zrobiła moja zdolna córka. :)
Uzbierała szyszki, przyniosła z lasu gałązki, ususzyła pomarańczę i piękny ozdobny wianek po raz pierwszy w tym roku ozdabia moje drzwi. :)


Drugi drobiazg to woreczek na cukierasy lub inny fajny prezent. :)
Wypatrzony pomysł na tablicy pinterest, która jest skarbnicą pomysłów ;).
Pooglądałam fotki, stwierdziłam, ze nic trudnego, dam radę, jeden długi wieczór i gotowe.

Woreczek wyszedł całkiem spory, można wymiary dostosować oczywiście do swoich potrzeb. Zmieniając nr drutów lub grubość nitki.



Chętnie podzielę się opisem, który przygotowałam w trakcie robótki. Będzie mi miło, jeśli się pochwalicie zdjęciami woreczka, jeśli oczywiście skorzystacie z mojego opisu. Chętnie tu wkleję zdjęcia Waszych woreczków. :)

Potrzebne są resztki włóczki białej, czerwonej i jasno różowej, dość grubej, żeby szybko poszło, do tego druty nr 5 i działamy. Ja łączyłam we dwie nitki to co miałam w koszyku. Mój Mikołaj wyszedł mocno opalony, ale taki miałam kolor włóczki ;)
Opis
Na druty z żyłką nabieramy 40 oczek i zamykamy okrążenie. Zakładamy marker żeby mieć orientację gdzie początek robótki. Dalej przerabiamy w okrążeniach stosując metodę magic loop.
kolor biały
1- 3 - 5 rząd - oczka prawe
2- 4 - 6  rząd - oczka lewe
7-8 rząd oczka prawe
9 rząd  - robimy dziurki  - 2 oczka razem, narzut -
10 rząd - oczka prawe
zmieniamy kolor na czerwony
11 - 16 rząd oczka prawe
17 rząd - dodałam dwa oczka z nitki poprzecznej - jedno zaraz za markerem, drugie po 20 oczkach
18 - 21 rząd - oczka prawe
22 rząd - dodać dwa dodatkowe oczka - pierwsze za markerem, drugie po 21 oczkach
23 - 27 rząd - oczka prawe
28 rząd - dodać dwa dodatkowe oczka z nitki poprzecznej
30 rząd oczka prawe
zmieniamy kolor na biały
31 rząd - oczka prawe - 33 rząd - 35 rząd oczka prawe
32 rząd oczka lewe - 34 rząd - 36 rząd oczka lewe
zmieniamy kolor na jasno różowy
37 - 48 rząd oczka prawe
zmieniamy kolor na biały
49 rząd oczka prawe


50 rząd oczka lewe
51 rząd oczka prawe  - dodaje dwa oczka dodatkowe  - pierwszy za markerem, drugi w połowie robótki
52,54,56,58,60 rząd oczka lewe
53,55,57,59 rząd oczka prawe
Zamykamy wszystkie oczka po przerobieniu 60 rzędów, ja skorzystałam z metody zamykania za pomocą trzech drutów. Ale można zamknąć normalnie i zszyć potem spód.
Dorobić na szydełku sznureczek ( lub gotową wstążeczkę) i przepleść między dziurkami.
Gotowe. Teraz igła i nitka żeby wyszyć oczy i usta. Brwi można zrobić dowolną metodą, Ja wyszyłam igłą,

Trzeci drobiazg to skarpeta dla Mikołaja na prezenty. :)
Zrobiłam jedną w wersji mini, na mały prezent, np biżuterie. :)



Wzór na skarpetkę znalazłam na tym blogu więc się dzielę linkiem klikamy
Na insta staram się wrzucać fotki szybciej, jest to o tyle lepsze że robisz zdjęcie i wrzucasz. Jednak nic nie zastąpi blogowania i dzielenia się swoimi pomysłami z Wami tutaj. :)

Życzę Wam i Sobie, abyśmy mieli w tym okresie świątecznym więcej czasu na spokojną długą rozmowę z najbliższymi, zaglądanie na blogi, które lubicie, spacery z osobą bliską naszemu sercu lub naszym ulubionym czworonogiem :). Cieszeniem się po prostu tym czasem w taki sposób jaki lubicie najbardziej. 






Komentarze

  1. Woreczek jest zjawiskowy.Fajny pomysł.Skarpetka też się sprawda.A wianek na drzwi jest genialny.Ważne ,że sama zrobiła.Wesołych Świąt Bożego Narodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny wianek córci. Sama natura. Ozdoby pomysłowe. Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowe ozdoby. Już można poczuć klimat. Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesołych świąt 🎄wianek śliczny skarpety też😁pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowych i Spokojnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super woreczek :)
    Radosnych i zdrowych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tu znajdziesz kogoś kto może być dla Ciebie przyjacielem