Kwiaty - ogród

Wyczytałam, że dobrym towarzystwem dla ostróżki mogą być orliki -  podaję linka.
Skusiłam się na nie z jednego powodu - podobno odstraszają ślimaki :))))
zakupiłam, posadziłam i czekam.
Doczytałam tez że trzeba bardzo uważać, bo rozsiewa się i zajmuje każda chcianą i niechcianą powierzchnie, hmmmmm - mieszane teraz mam uczucia.



To mi wpadło w oko, jakiś kwiatek jednoroczny, zapomniałam już nazwy - posadzę niech cieszy oko tymczasem .


Trwa praca przy powstawaniu nowego miejsca na zakupiony żarnowiec, niestety luneło z nieba deszczem i to całkiem nieźle, wiec prace zostały przerwane.

Dziękuję za podpowiedź jaki to kwiatek mi zniknął, dobra wiadomość jest taka że chyba posiał się sam z nasion bo wschodzą mi gęsto w jednym miejscu jakieś roślinki, trzymajcie kciuki.

Zapisuję wszystko dokładnie również ku mojej pamięci, pomysł z metkami przy kwiatkach tez nie jest zły, ale postaram się nie kupować zbyt dużo gatunków żeby zapamiętać dokładnie co tam mi wyrosło.

Właściwie to na ten rok raczej skończyłam z zakupami kwiatowymi, jedynie chce kupić  wrzosy  dla towarzystwa żarnowca.

Tak wygląda proces powstawania nowego miejsca, jak widać sporo jeszcze pracy zostało.

ta zielona ściana to pleciona leszczyna, jak opadną liście to zostaną tylko gałązki, ale teraz tez nieźle wygląda.




Komentarze

  1. To jest prawdopodobnie stokrotka afrykańska :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna ta ścianka i będzie pięknym tłem dla rabaty. Co do odstraszania ślimaków za pomocą orlików- nie zauważyłam, jeśli działa, to tylko zabezpiecza same orliki przed zjedzeniem- mam orlików całe łany (faktycznie się rozsiewają, ale ja je bardzo lubię i im nie przeszkadzam), natomiast ślimaków też całe hordy, po deszczu można zbierać wiaderkami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tu znajdziesz kogoś kto może być dla Ciebie przyjacielem