Świąteczne pierniczki

Jak co roku o tej porze, zawijam rękawy i zaczynam zabawę z pierniczkami. :)
Przepis na pierniczki od lat ten sam, pierniczki są przepyszne więc nie widzę potrzeby szukania nowego. Chętnie się z Wami tym przepisem podzielę :).

Przepis:
2 szkl mąki,
2 łyżki miodu (prawdziwego),
3/4 szkl. cukru, 
1 i 1/2 łyżeczki sody,
1/2 torebki przyprawy piernikowej,
1 łyżka masła,
1 jajko,
1/3 szkl. letniego mleka

Z podanych  składników wyrabiam ciasto i biorę się za wycinanie różnych kształtów pierniczków. :)
Piekę 10 minut w 180*, choć w przepisie jest 15 minut, dla mojego piekarnika to zdecydowanie za dużo, już przetestowałam, ale każdy piekarnik inaczej grzeje, więc trzeba to u Siebie sprawdzić samemu. 

 
Potem już tylko zostaje zabawa w ozdabianie. Zostawiam Was z tym przepisem i fotkami.
 



Wracam do prac robótkowych, a Wam życzę fajnej zabawy przy świątecznym pierniczeniu ;) :).



Komentarze

  1. Nigdy nie robiłam pierników. Wyglądają obłęd ie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu to czas najwyższy zacząć :) są naprawdę przepyszne.

      Usuń
  2. I ja za chwilę zacznę zabawę. Tylko u mnie dojrzewa ciasto z 1 kg mąki. Będzie i kostka piernikowa i wykrawanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiu fiu to naprawdę będzie pierniczenie :) ja robię póki co podwójną porcję i wystarcza :)

      Usuń
  3. Aniu, a czy je przechowujesz aż do świąt i w czym trzymasz? Czy to koniecznie musi być puszka metalowa? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że do Świąt, choć w tamtym roku dorabiałam bo łasuchy często sięgały do pudełka :) a przechowuje w blaszanym pudełku i nie ma problemu :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Tu znajdziesz kogoś kto może być dla Ciebie przyjacielem